Snadné čtení

MUZEUM V PŘÍRODĚ VYSOČINA
Telefonní číslo:
+420 469 311 429 Veronika Formanková
+420 469 333 175 Zuzana Seifertová
Příčná čp. 350
539 01 Hlinsko
Jak se k nám dostanete:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8720120&y=49.7619880&z=13
Muzeum v přírodě Vysočina má dva návštěvnické areály: Betlém Hlinsko a Veselý Kopec.
Betlém Hlinsko je památkovou rezervací původních domů z 18. století.
V domech uvidíte dílnu krejčího, ševce, pilníkáře i výrobu tkaných látek.
Můžete navštívit výstavu masek a kostýmů používaných během Masopustu.
Veselý Kopec tvoří domy drobných zemědělců z Českomoravské vrchoviny.
Poznáte stavby, domácnosti, nářadí i stroje z doby před 100 lety.
V areálu jsou i technické stavby: vodní mlýn, výrobna oleje a vodní pila.
Další stavbou na vodní pohon je kovací hamr ve Svobodných Hamrech.
Návštěvník uvidí vybavení hamru, nářadí kovárny a doklady o mlynářství.
Více o muzeu:
https://www.nmvp.cz/vysocina/pro-navstevniky/prohlidka-expozicnich-arealu



